25 enero 2008

Una oveja del ex veterinario de Cartelle parió cinco corderos vivos por medios naturales en dos días

La voz de Galicia
Aurelio López Fernández es un veterinario jubilado que vive en Outomuro, capital de Cartelle, y esta semana se llevó la sorpresa de que una de sus ovejas dio a luz cinco corderos sanos.
«A ovella pariu dous cordeiros o martes e non daba leite. Non se me ocorreu explorala e deixeina. Como non daba leite, para axudar fun aquela tarde á farmacia. O xoves fun a Ourense e ao voltar co leite para os dous cordeiros xa había tres. Eran as sete do serán», dice el propietario.
Cuatro horas más tarde había dos corderos más, en total cinco. «A nosa sorpresa foi que todos estaban ben, vivos e démoslle leite artificial para que se foran recuperando e aí están». No es un caso frecuente. Aurelio no vio nunca un caso como este. «A ovella pariu sen tratamento hormonal algún».
Aurelio no hace negocio con sus ovejas. Ellas le limpian la finca de 8.000 metros cuadrados. Se la tienen impecable. «Así non me costa cartos, é máis, teño nogais e castañeiros e o que sobra cómeno. Este ano unha delas empezou a comer noces e agora xa as comen todas as ovellas. A aboa destes cinco cordeiriños abría os ourizos coa pata para comer as castañas». La alimentación principal de estos animales es a base de hierba. «Eu teño as ovellas para a finca e non ao revés».
La reciente madre se mostró inquieta ante el revuelo generado por sus cinco retoños. Aurelio quiere mimarla a partir de ahora para que mantenga esta fertilidad.
Sus crías son para el consumo familiar. «Comémolos na casa, algunha vez pode haber un compromiso pero repartímolos entre a familia. Eu quero criar as dúas femias e os tres machos, se alguén quere manter este índice de fertilidade, eu os gardo para que quen queira os críe», indica Aurelio López.

No hay comentarios: